سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۳۵

اخبار

هم افزایی متولیان بهداشت منطقه با تاکید بر خودمراقبتی

جلسه مشترک تیم کارشناسی شبکه بهداشت و درمان امیدیه با مسئولان بهداشت و درمان آغاجاری با تاکید بر محوریت خودمراقبتی در تمام آموزش ها برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری تیم کارشناسان بهداشتی شبکه بهداشت و درمان امیدیه به سرپرستی مهندس فریدون کاظمی معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان امیدیه با حضور در دفتر رئیس خدمات پشتیبانی این مرکز به بحث و تبادل نظر ر مورد مسائل بهداشتی منطقه پرداختند.
ابتدا رئیس خدمات پشتیبانی ضمن خوش آمدگویی ، برگزاری این جلسه را در روز جهانی بهداشت به فال نیک گرفت و گفت : باتوجه به اینکه 18 فروردین روز جهانی بهداشت و سلامت است هماهنگی ، تبادل نظر و تعامل در راستای پیشبرد اهداف بهداشتی در سطح منطقه سرآغاز بسیار خوبی در اول سال  است و هرچه که بین متولیان بهداشت هماهنگی و تعامل بیشتری وجود داشته باشد نیل به شاخص های بهداشتی نیز آسان تر و فراگیرتر می شود.
عبدالرضا شریفات پیگیری مصوبات جلسات را مهم توصیف کرد و اظهار داشت : فاصله طولانی بین جلسات بهداشتی باعث فراموشی مصوبات و عدم آگاهی مسئولان از نتیجه مصوبات می شود و در نتیجه انتطار مورد نظر برآورده نمی شود.
وی خودمراقبتی را  یک شاخص مهم بهداشتی  توصیف کرد و تاکید نمود: خودمراقبتی در حقیقت همان پیشگیری فردی است و هرچه که خودمراقبتی افراد پراهمیت تر شود سلامت جامعه تضمین می شود.
رئیس خدمات پشتیبانی خواستار تشکیل کمیته ای متشکل از بهداشت و درمان صنعت نفت ، شبکه بهداشت امیدیه و مدیران و مسئولان شرکت های نفت و گاز منطقه شد و اضافه نمود: تشکیل این جلسات با حضور مدیران منابع انسانی ، مدیران آموزش و روسای روابط عمومی شرکت های نفتی منطقه باعث پیشرفت کار و بهبود سلامت جامعه هدف می شود.

سپس رئیس مرکز بهداشت امیدیه گزارشی از نحوه فعالیت های بهداشتی شهرستان ارائه نمود و ضمن اشاره به فعالیت ها و خدمات بهداشتی بهداشت و درمان صنعت نفت گفت:قدمت بهداشت و درمان نفت و چارچوبی که از قبل داشته باعث شده تا در اجرای برنامه های بهداشتی موفق عمل کند.

مهندس کاظمی همکاری بیشتر بهداشت و درمان صنعت نفت با شبکه بهداشت را خواستار شد و تاکید نمود: دسترسی ما به وضعیت بهداشتی مراکز نفتی محدود است و از طرفی مراجع بالادستی نیز اجرای شاخص های بهداشتی را در تمام نقاط شهرستان از ما انتظار دارند و لذا شایسته است که ارتباطات کارشناسان ما و بهداشت و درمان نفت بیشتر و جدی تر باشد تا ما هم بتوانیم برآورد روشنی از وضعیت بهداشت شهرستان داشته باشیم.

در ادامه دکتر سید محمود فاطمی ، دکتر خسرو مرویان و کبری موسوی از بهداشت و درمان نفت و پونه کشتکار و صباح چعبی از شبکه بهداشت به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

تعیین تکلیف واکسیناسیون بدو تولد ، تعیین فرآیند دریافت واکسن از شبکه بهداشت و روند مصرف آن در بیمارستان نفت ، ارائه آمارهای بهداشتی به مرکز بهداشت و نحوه بازدید مدارس واقع در محدوده منازل شرکت نفت از جمله مواردی بود که به طور مفصل در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تدابیر لازم در نظر گرفته شد.

در پایان مقرر گردید این جلسات مشترک هر سه ماه یک بار برگزار و نتایج پیگیری های آن به مراکز بالادستی ارائه گردد.

 

l

 

j

خبر
خبر

 

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ ۱۳:۱۴
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۴۳۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید